10:19 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت دلار

ردپای تنش ایران و آژانس در بازار دلار/افزایش قیمت سکه
قیمت دلار آمریکا تحت تاثیر اخبار مربوط به تنش بین ایران و آژانس از مرز 27 هزار و 500 تومان عبور کرد، قیمت سکه همراه با دلار بالا کشید و اندازه حباب آن به 5 درصد نزدیک شد.
برداشت قیمت دلار از صحبت های رئیسی
می توان گفت واکنش بازار به صحبت های رییس جمهور خنثی و متمایل به افزایش قیمت دلار بود.
ورود قیمت دلار به کانال 28 هزار /واکنش سکه به رشد قیمت طلا
قیمت دلار 2 درصد رشد کرد و به کانال 28 هزار تومان وارد شد. از سوی دیگر قیمت دلار متشکل نیز 4 درصد افزایش یافت.
مبارزه سکه در مقاومت حساس/سکه منتظر رفتار دلار
اگر امروز یک شنبه 31 مرداد 1400 قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت کند،‌ تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
متوسط قیمت دلار 25 هزار 723؛ قیمت یورو 30 هزار
متوسط ماهانه قیمت دلار آزاد، سنا و متشکل تغییر کانال داد. خلاف آمار روزانه، آمار ماهانه، عرضه بالای دلار در ماه مرداد را نشان نمی‌دهد، علت این امر شاید روزهای بیشتر تعطیلی بازار متشکل در این ماه بود.
ردپای بی برقی در افزایش قیمت دلار
​ارزایابی ماهانه تولیدات صنعتی در تیرماه از رشد 2.5 درصدی شاخص تولیدات صنعتی حکایت دارد رشدی که کمترین نرخ در 12 ماه اخیر بوده است. این رشد که بیشتر در بخش صادراتی رخ داده می تواند سرنخی از افزایش قیمت دلار باشد.
رقابت دوبی و هرات در بازار ارز ایران/پیش بینی قیمت دلار
قیمت دلار در بازار ارز تهران با 4 عامل کاهش روبرو است اما در کنار این 4 عامل نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز اثر تعیین کننده ای در معاملات امروز دارد.
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
دو متغیر حیاتی در بازار دلار/رابطه هرات با قیمت دلار تهران
افزایشی های بازار ارز اعتقاد دارند که با سقوط هرات افغانستان به دست طالبان، کم کم تقاضای های ارزی در کشور همسایه بیشتر خواهد شد.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
فشار سیاسی در بازار ارز/پیش بینی قیمت دلار
معامله گران ارزی در اولین روزهای انتقال قدرت احتیاط پیشه کرده اند زیرا تصور می کنند بازار ساز ارزی با عرضه بالای ارز زمینه کاهش قیمت دلار را فراهم کند. اما گروهی هستند که تصور می کنند فضای بازار برای کاهش قیمت دلار فراهم نیست.
روز سخت برای معامله گران سکه
سکه در معاملات پشت خطی محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست داد. تحلیل گران پیشتر عنوان کرده بودند که فلز گران بهای داخلی با دست دادن حمایت یاد شده می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.
ضربه نزولی به نوسان گیران دلار؟
در اولین روز هفته دو عامل می توانند به عنوان نیروهای مقاوم در برابر فشارهای کاهشی به قیمت دلار ایفای نقش کنند.
سودآوری شرکت ها امسال بهتر از پارسال
سودآوری شرکت های بورسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند چشم گیری داشت، اما مهم ترین دلیل این سودآوری افزایش نرخ دلار در سال ۹۹ بود و به همین دلیل سودآوری شرکت ها حریف روند نزولی بازار سرمایه نشد.